ویدئو/ سیاست تمساح برای تصاحب لاشه و واکنش جالب شیرها!

این ویدیو که در حیات وحش ماسایی به ثبت وضبط رسیده است، تلاش‌های یک تمساح برای تصاحب لاشه یک اسب را نشان می‌دهد. لاشه‌ای که در اختیار ماده شیرها قرار دارد و نقشه تمساح این است که با ترساندن شیرها لاشه را تصاحب کند.

کد خبر : ۱۳۴۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، تمساح ابتدا به شیرها نزدیک می‌شود و با چند غرش تلاش دارد آن‌ها را بترساند. اما هیچ یک از شیرها تکان نمی‌خورند و اهمیتی به غرش‌های تمساح نمی‌دهند.

زیستگاه اصلی تمساح‌ها

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زیستگاه اصلی کروکودیل‌ها می‌گوید: این حیوانات در تمامی مناطق گرمسیری آفریقا، آسیا، استرالیا و آمریکا حضور دارند و چون حیوانات خونسردی هستند و توانایی تولید گرما ندارند، از خورشید گرمای لازم را دریافت می‌کنند.

دکتر ابراهیم نعمت‌گرگانی با بیان اینکه سایز کروکودیل‌ها بسته به گونه آن‌ها متفاوت است و بزرگترین آن‌ها بیشتر در آب‌های شور رود نیل زندگی می‌کنند، ادامه می‌دهد:

بیشتر بخوانید:

عکس تاثیرگذاری از تلاش تمساح مادر برای نجات بچه‌اش!

ویدئو/ شیر دلیر چگونه از دست گله تمساح فرار کرد!

کروکودیل‌های ماده به طور معمول دو بار در سال یکبار اواخر اسفندماه و دیگری اوایل تابستان در شن‌های گرم ساحلی تخم‌گذاری می‌کنند و در هر بار تخم گذاری، بسته به گونه‌هایشان بین ۲۰ تا ۸۰ تخم می‌گذارند و به مدت دو تا سه ماه از آن‌ها محافظت می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: البته متأسفانه ۹۰ درصد از تخم‌ها بعد از تولد و قبل از رسیدن به سن بلوغ از بین می‌روند.

نکته جالب دیگر درباره کروکودیل‌ها این است که جنسیت آن‌ها از نظر ژنتیکی تعیین نمی‌شود یعنی کروموزم جنسی ندارند و می‌توان پیش از تولد، جنسیت آن‌ها را بسته به اینکه در چه شرایط دمایی تخم‌ها هچر می‌شوند، تشخیص داد.

اگر تخم‌ها در دمای ۳۱.۶ درجه سانتی‌گراد نگهداری شوند منجر به تولید کروکودیل‌های نر و خارج از این بازه دمایی، معمولاً در دمای پایین‌تر کروکودیل‌های ماده تولید می‌شود.

ویدئو: فرادید