مریم طه تامسون کیست؟

مریم طه تامسون 61 ساله است و آمریکا مدعی شده او اطلاعات سری آمریکا را لو داده است.

کد خبر : ۱۳۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از ایرنا وزارت دادگستری آمریکا ، «مریم طاها تامسون» یک کارمند پیمانی وزارت دفاع این کشور( پنتاگون) را به جاسوسی برای حزب الله لبنان متهم و او را بازداشت کرد. نام او به صورت مریم طه تامسون هم نوشته می شود.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه شبکه بی بی سی عربی، وزارت دادگستری آمریکا ، این کارمند ۶۱ ساله بخش زبان شناسی پنتاگون را اهل « مینه سوتا» معرفی کرده است.

این رسانه مدعی شده که او « اطلاعات نظامی بی نهایت سری و تهدید برای امنیت ملی آمریکا » را در اختیار یک شهروند خارجی( لبنانی) مرتبط با حزب الله لبنان قرار داده است.

براساس این گزارش، ماموران ویژه پلیس فدرال آمریکا این کارمند پنتاگون را در تاریخ ۲۷ فوریه (۸ اسفند) در یک تاسیسات نظامی برون ‌مرزی واقع در خارج از آمریکا دستگیر کرده اند.

مریم طه تامسون کیست؟

آنطور که اسپوتنیک روسیه گزارش کرده مریم طاها تامپسون Maryam-Taha-Thompson شصت و یک ساله است و توسط ماموران پلیس فدرال آمریکا در 27 فوریه سال گذشته در یک پایگاه نظامی در اربیل عراق بازداشت شد.

مریم تامسون متهم شده که جانِ پرسنل نظامی آمریکا و دیگر افراد مرتبط با آنها را به واسطه افشای نام حقیقی‌شان به مخاطره انداخته است.

گفته شده که تامسون بزودی در دادگاه محاکمه خواهد شد.