ویدئو/ لحظه شکار وحشتناک اژدهای کومودو؛ این حیوان هول‌انگیز

در این ویدیو لحظه ترسناک بلعیدن طعمه اژدهای کومودو را مشاهده می‌کنید. این خزنده گوشتخوار در طبیعت می‌تواند تا ۳۰ سال زنده بماند و با طول حدود ۳ متر و وزنی بیش از ۱۵۰ کیلوگرم یکی از بزرگترین خزندگان محسوب می‌شوند

کد خبر : ۱۳۳۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، این خزنده تقریباً هر چیزی را می‌خورد، از جمله مردار، گوزن، خوک، اژدهای کوچکتر و حتی گاومیش آبی بزرگ. در هنگام شکار به استتار و صبر خود تکیه می‌کنند و دراز می‌کشند تا طعمه از کنار آن‌ها عبور کند.

وقتی قربانی از کنار آن‌ها می‌گذرد، اژدهای کومودو به بیرون می‌پرد و از چنگال‌های تیز و دندان‌های دندانه دار و کوسه مانند خود برای پاره کردن شکم قربانی استفاده می‌کند.

نحوه شکار اژدهای کومودو

اژدهای کومودو دارای غدد سمی پر از سموم است که فشار خون را کاهش می‌دهد، باعث خونریزی شدید، جلوگیری از لخته شدن خون و شوک به قربانی می‌شود.

اژدها با دندان‌های دندانه دار خود قربانی را گاز می‌گیرد و با عضلات قدرتمند گردن خود آن‌ها را بیرون می‌کشد که باعث ایجاد زخم‌های عمیق در محل می‌شود. سپس سم تزریق شده خونریزی را تشدید می‌کند و به طعمه شوک وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ویدئو/ تنبل بی‌نوا شکار یک پومای زبر و زرنگ شد!

ویدئو/ شکاری در حیات وحش که فکرش را هم نمی‌کنید؛ بابون و فلامینگو!

حیواناتی که از آرواره‌های قدرتمند اژدهای کومودو فرار می‌کنند فقط برای مدت کوتاهی احساس خوش شانسی می‌کنند.

کومودو به آرامی قربانی فراری خود را کیلومترها تعقیب می‌کند تا زمانی که سم قربانی خود را بگیرد و با استفاده از حس بویایی قدرتمند خود، قربانی در حال مرگ را پیدا کند. اژدهای کومودو می‌توانند اندازه ۸۰ درصد وزن خود غذا بخورند!

منبع: فانیگما