ویدئو/ مرگ دلخراش دو گوزن پس از گیر کردن شاخ‌هایشان در هم

گوزن‌ها بر سر اقلیم، جفت و… معمولا درگیر می‌شوند.

کد خبر : ۱۲۷۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، سلاح متداول گوزن‌ها برای نبرد شاخ‌ای پیچ در پیچشان است که می‌تواند رقیب را از سر راه بردارد.

اما همین شاخ‌های در هم ممکن است آفت جان خود گوزن‌ها شده و با گیر کردن در جاهای مختلف، باعث مرگ تدیجی ان‌ها می‌شوند.

حال در این صحنه دلخراش دو گوزن در نبرد با هم شاخ‌هایشان گیر کرده، و هر دو جان خود را از دست داده اند.

نوعی گوزن کمیاب در استان گلستان

تنوع اقلیمی گلستان و برخورداری از دریا، جنگل، مرتع و کوهستان این استان را به زیستگاه طیف وسیعی از گونه‌های مختلف حیات وحش تبدیل کرده است.

از نظر کارشناسان حیات وحش در میان انواع گونه‌های جانوری گلستان برخی از آن‌ها مانند مرال یا گاو وحشی به سبب ویژگی‌های خاص اکولوژیکی و البته جمعیتی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و با دقت نظر و توجه بیشتری از سوی محیط زیست حفاظت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ویدئو/ نجات گوزنی که در تور دروازه گیر کرده بود!

ویدئو/ شادی پس از گل دیدنی گوزن پس از گل زنی در فوتبال!

مرال از خانواده گوزن‌ها و از بزرگترین گونه‌های جانوران علفخوار و زیستگاه طبیعی آن جنگل‌های هیرکانی شمال کشور است که به طور معمول به صورت گله‌ای زندگی می‌کند.

احداث جاده برای تردد و اسکان جوامع محلی، تغییر کاربری زیستگاه‌های حیات وحش و چرای دام در محدوده جنگل‌های هیرکانی و از همه مهم‌تر حضور شکارچیان غیرمجاز در زیستگاه این گونه شاخص از جمله عوامل تهدیدکننده جمعیت این گونه ارزشمند است.

اوج هجمه و آسیب به مرال به دوره جفت گیری آن‌ها یا همان «گاوبانگی» مرتبط است. گاوبانگی به تکاپوی پر سر و صدای گوزن‌های نر همزمان با فصل جفت گیری برای تعیین حرمسرا و قلمرو گفته می‌شود.

در این برهه زمانی، گوزن نر برای تعیین قلمرو به جنگ رقیبان می‌رود و با تولید صدایی شبیه صدای گاو اهلی، گوزن‌های ماده را در محدوده قلمرو خود جمع می‌کند.