شیث نگهدار؛ زندگینامه و آثار

شیث نگهدار داستان نویس،فیلمنامه نویس،طنزپرداز و مدرس ادبیات داستانی است.

کد خبر : ۱۱۷۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
0

نام اصلی :محمد سجاد نگهدار
متولد:1373/1/13کاشان
زمینه فعالیت:رمان_فیلمنامه
پیشه:نویسنده،مدرس داستان نویسی و فیلمنامه نویسی و طنز پزداز
مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد ادبیات داستانی
سالهای فعالیت :از 1389 تاکنون
قد :173سانتی متر

بیوگرافی کامل شیث نگهدار

شیث نگهدار داستان نویس،فیلمنامه نویس،طنزپرداز و مدرس ادبیات داستانی است.

شروع فعالیت از 14 سالگی

از سال 87 وقتی 14ساله بود علاقه شدیدی به نویسندگی و مخصوصا درس انشا داشت و به گفته ی خودش در زنگ هایی به غیر از انشا وقتی معلمان مشغول تدریس ریاضی یا علوم یا …بودند او پنهانی مشغول نوشتن داستان بود و چندین جایزه استانی داستان کوتاه را نیز در دوره راهنمایی از آن خودکرد.

ورود به دنیای حرفه ای

به صورت حرفه ای و رسمی نویسندگی را از سال 91 آغاز کرد و اولین اثر رسمی و حرفه ای خود را سال 1394به نام ای کاش یادم نمی آمد در قالب رمان _فیلمنامه با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رساند ،کتابی که در کمتر از چند ماه به چاپ دوم رسید و عنوان پرفروش ترین رمان ایرانی نمایشگاه کتاب کاشان را از آن خود کرد.

وضعیت ازدواج

او ازدواج نکرده و مجرد است

آثار شیث نگهدار

شیث نگهدار تا به امروز 6 کتاب (رمان_فیلمنامه)به نام های ای کاش یادم نمی آمد،شیث،پسری در پرسپولیس،سیزده و سیزده دقیقه،ژان و چارلز با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسانده است که آثار فوق با با استقبال چشمگیر مخاطبان به چاپ های چهارم و پنجم رسیده اند.

آثار نامبرده توسط هنرمندان و ورزشکاران سرشناس زیادی نظیر امین تارخ،فریبا کوثری؛احمدمهرانفر،مریم سلطانی،سیدجواد هاشمی،مختارسائقی،محمدشیری،کریم باقری،شیث رضایی و…مورد مطالعه و حمایت قرار گرفته است.

اوقات فراغت

اوقات فراغت خود را به تماشای بازی های پرسپولیس ، پیاده روی، گوش دادن به ترانه های غمگین پاپ یا مطالعه فیلمنامه های خارجی اختصاص می دهد

آثار

ای کاش یادم نمی آمد 1394
شیث 1397
پسری در پرسپولیس 1398
سیزده و سیزده دقیقه 1400
ژان 1401
چارلز 1402

علایق

علاقه شدیدی به پرسپولیس ؛شیث رضایی و عدد سیزده دارد طوری که بسیاری از پیشنهاد های نویسندگی خود را به دلایلی که مربوط به سه کلمه فوق بوده اند رد کرده است. از علاقه او به رنگ مشکی نیز نمی توان به سادگی گذشت