واتساپ جی بی چیست؟بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای GB WhatsApp 2020

در دنیای شلوغ امروز چیز عجیبی نیست که گاهی مجبور باشیم از دو سیم کارت و حتی دو کاربری در فضای مجازی به طور همزمان استفاده کنیم، یکی از برنامه‌هایی که احتمالاً به دو نسخه از آن نیاز پیدا می‌کنیم واتساپ است.

کد خبر : ۱۰۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
0

اما چطور می‌توان از دو کاربری و با دو شماره تنها در یک گوشی استفاده کرد؟

یکی از اپلیکشن‌های مناسب این کار GB WhatsApp است، اما واتساپ جی بی چیست؟ در ادامه به بررسی ویژگی‌‌ها و کاربردهای GB WhatsApp 2020 می‌پردازیم.

بخوانید: ابرتو ایرانسل دانلود

واتساپ جی بی چیست؟

فرض کنید شغل مهم و پر مشغله‌ای دارید و واتساپ شما با سیلی از پیام‌های کاری و شخصی روبه‌رو شده، در این صورت یکی از هوشمندانه‌ترین راه ‌حل‌های ممکن این است که واتساپ کاری را از زندگی شخصی خود جدا کنید.

به این منظور می‌توانید از «GB WhatsApp» استفاده کنید.

واتساپ جی بی در واقع یکی از بهترین نسخه‌های‌ غیر رسمی از اپلیکیشن واتساپ محسوب که به کاربران اجازه می‌دهد همزمان از چند اکانت در یک گوشی موبایل استفاده کنند.

این اپلیکیشن تمامی امکانات نسخه اصلی واتساپ را دارد و علاوه‌بر این از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری نیز برخوردار است که در ادامه به طور مفصل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

آیا استفاده از جی بی واتس اپ امن است؟

ممکن است در ابتدا این سوال مهم ذهن هر کاربری را مشغول کند که آیا استفاده از این نسخه امن است؟ آیا می‌توان با اطمینان خاطر از آن استفاده کرد؟

بد نیست بدانید جی بی واتساپ دقیقاً از همان سرورهای نسخه اصلی واتساپ استفاده می‌کند، پس می‌توان نتیجه گرفت که به اندازه خود واتساپ امن است و می‌توان با خیال راحت و بدون نگرانی از آن استفاده کرد.

بررسی ویژگی ها و کاربردهای GB WhatsApp 2020

همانطور که می‌دانید نسخه اصلی واتساپ با محدودیت‌های زیادی همراه است مثلاً در این نسخه امکان ارسال فایل‌های بیش‌تر از ۱۰۰ مگابایت وجود ندارد و فقط تا تعداد محدودی عکس را می‌توانید همزمان با هم ارسال کنید.

اما جی بی واتساپ پا را فراتر گذاشته و این امکان را فراهم کرده تا فایل‌هایی با حجم بالا را نیز ارسال کنید و حتی بتوانید ۹۰ عکس را به صورت همزمان برای دوستان خود بفرستید.

  • ماکسیمم حجم ارسال ویدئو ۵۰ مگابایت (نسخه اصلی محدود به ۱۶ مگابایت)
  • ماکسیمم حجم ارسال فایل صوتی ۱۰۰ مگابایت (نسخه اصلی محدود به ۱۶ مگابایت)

در نسخه اصلی واتساپ تنها می‌توانید ویدیو‌هایی با حداکثر حجم ۱۶ مگابایت ارسال کنید، ولی در نسخه جی بی امکان ارسال ویدیوهایی با حجم ۵۰ مگابایت وجود دارد.

از طرفی این محدودیت برای ارسال فایل‌های صوتی هم وجود دارد و اگر کلیپ صوتی شما بیشتر از ۱۶ مگابایت باشد نمی‌توانید آن را از طریق واتساپ اصلی ارسال کنید؛ خوشبخاته این مشکل در واتساپ جی بی حل شده و امکان ارسال فایل صوتی تا ۱۰۰ مگابایت نیز فراهم شده است.

خبر خوب اینکه در این نسخه می‌توانید عکس‌ را بدون نگرانی از کم شدن کیفیت آن ارسال کنید.

قابلیت‌های منحصر‌به فرد GB WhatsApp

یکی دیگر از ویژگی‌های واتساپ این است که می‌توان کنترل خوبی نسبت به حریم شخصی خود داشته باشیم، مثلاً آخرین بازدید را پنهان کنیم؛ در نسخه جی بی واتساپ نیز تمامی این امکانات وجود دارد و نیازی نیست که نگران مسائلی از این قبیل باشید، ما این موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و روش‌هایی برای دور زدن هم در این برنامه وجود دارد برای مثال:

  • می‌توانید آخرین بازدید افرادی که حتی در نسخه اصلی Last seen خود را مخفی کرده‌اند ببینید.
  • ساعت آخرین بازدید خود را به درستی نشان ندهید.
  • آنلاین شوید، ولی ساعت بازدید شما برای چند ساعت قبل و حتی روز گذشته باشد.
  • پیام به دست شما برسد، اما برای شخص مورد نظر فقط یک تیک بخورد.

یکی دیگر از قابیلت‌های واتساپ جی بی این است که می‌توانید دریافت تماس چه صوتی و چه تصویری را غیر فعال کنید و اجازه ندهید شخصی با واتساپ شما تماس بگیرد.

از این مدل ویژگی‌های کاربردی در این نسخه زیاد وجود دارد مثلاً اگر شخصی عکس پروفایل خود را تغییر دهد، این برنامه برای شما نوتیفیکیشنی ارسال می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که مخاطب شما عکس واتساپ خود را عوض کرده است.

دلیل قطع شدن واتساب جی بی چیست؟

البته این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از این پیام رسان بدون مشکل نیست و در ادامه به این موضوع که «مشکل واتساپ جی بی چیست» می‌پردازیم.

یکی از مشکلات که کاربران به آن اشاره می‌کنند قطع شدن این برنامه است، اما دلیل قطع شدن واتساپ جی بی چیست؟

خوشبختانه با ارائه نسخه‌های بروز شده توسط این شرکت مشکل قطع شدن آن برطرف شده و این دیگر کاربران شکایتی از قطع و وصل شدن آن ندارند.

اما اگر با این مشکل مواجه شدید به شما پیشنهاد می‌شود قبل از هر اقدامی، اینترنت خود را بررسی کنید و سپس یک بار اپلیکیشن را از گوشی خود ریمو کنید و دوباره آن را نصب کنید.

استاتوس یا وضعیت چه تفاوتی در واتساپ جی بی دارد؟

تعداد کاراکترهای مجاز در نسخه اصلی به ۱۳۹ محدود است، اما در نسخه جی بی می‌توان تا ۲۵۰ کاراکتر در استاتوس واتساپ نوشت از طرفی امکان ذخیره فیلم و عکس‌های استاتوس دیگران از طریق واتساپ جی بی وجود دارد، گفتنیست این قابلیت در نسخه اصلی در دسترس نیست و به هیچ عنوان نمی‌توانید عکس و ویدیوهایی که از طریق استاتوس به اشتراگ گذاشته می‌شوند را ذخیره کنید.

پنهان کردن پیام‌ها در واتساپ جی بی

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در نسخه اصلی وجود ندارد، ولی می‌توان از آن در جی بی واتساپ استفاده کرد؛ امکان پنهان کردن پیام‌ها است، به این صورت که پیام‌های شخص خاصی را از صفحه اصلی خود مخفی کنید و با رمز گذاری آن را به قسمت دیگری انتقال دهید.

امکان تغییر تم، رنگ و حالت دارک مود

اگر از واتساپ جی بی استفاده کنید، کنترل بیشتری نسبت به فضای ظاهری و محیط برنامه در اختیارتان قرار می‌گیرد، مثلاً می‌توانید از پس زمینه‌های گوناگون استفاده کنید و یا حتی محیط پیام رسان را به رنگ دلخواه خود تغییر دهید و محدود به استفاده از تک رنگ سبز نسخه اصلی نباشید، حالت تیره و روشن نیز در دسترس است و می‌توانید بسته به نیاز از تم تیره و یا روشن استفاده کنید.

19kala