پس از تزریق موفقیتآمیز واکسن کوو ایران برکت به اولین داوطلبان تزریق و عدم بروز عوارض و صدور مجوزهای لازم، تزریق واکسن ایرانی کووایران برکت به سومین گروه هفت نفره از داوطلبان آغاز شد.
اخذ مجوز از کمیته پایش ایمنی
حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کوو ایران برکت در این مراسم گفت: پس از اخذ مجوز از کمیته پایش ایمنی و داده مطالعات بالینی، تزریق واکسن به گروه سوم از داوطلبان از صبح امروز آغاز شد.
وی افزود: امروز بر روی ۳ نفر و فردا به ۴ داوطلب ازاین گروه واکسن تزریق میشود و این فاز از تست انسانی تا تزریق بر روی ۵۶ نفر ادامه خواهد یافت.
حسینی ادامه داد: امیدواریم ابتدای بهمن ماه بتوانیم نتایج را به کمیته پایش ارسال کنیم تا مجوز تست واکسن برای فاز دوم صادر شود.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه من به عنوان مجری طرح فاز بالینی این پروژه در کنار دکتر صالحی و دکتر طبرسی نظارت لحظه به لحظه انجام میدهیم، ادامه داد: تمامی این اقدامات برای آن است که بتوانیم به مردم اطمینان دهیم که واکسنی ایمن و قابل قبول ساخته شده است.
محرز ادامه داد: ٧ داوطلبی که تاکنون واکسن بر روی آنها تست شده، هر روز به طور مرتب ویزیت میشوند و تاکنون هیچ عارضهای بر روی آنها مشاهده نشده است.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بعد از تزریق واکسن به ۵۶ نفر، اواسط اسفند ماه وارد فاز دوم تست انسانی واکسن می شویم و در بهار سال آینده تزریق عمومی واکسن به مردم شریف کشورمان صورت خواهد گرفت.
منبع: مهر


