به گزارش وقت صبح به نقل از برترین ها، برنامه نوروزی «مهمونی» با اجرای ایرج طهماسب چند شبی است که میهمان شبکه نمایش خانگی شده و اجرای این مجری توانا درقسمتهای مختلف به همراه عروسکهایی دوست داشتنی، دل اکثر کاربران در شبکههای اجتماعی را بُرده است.
تست تسلط بر احساسات
بیشتر دیالوگهای آقای مجری با پریناز ایزدیار بیشتر حول و حوش تست تسلط بر احساسات بود که ایرج طهماسب از این بازیگر گرفت.
ایرج طهماسب از پریناز ایزدیار خواست پنج کلمه که دوست دارد و پنج کلمه که دوست ندارد را بگوید که او به ترتیب از «استانبولی، گربه، عطر، بچه و خورشید» و همچنین «کثیفی، دروغ، تهمت، گوشت و فلفل» نام برد.
سپس طهماسب از او خواست با این ۱۰ کلمه داستانی کوتاه بسازد. در ادامه طهماسب برای انجام بازی «چهار حس» چهار کاسه پر از قند به عنوان نماد خوشحالی، خرما به عنوان نماد غم، فلفل به عنوان نماد خشم و ماست به عنوان بیحسی را در مقابل ایزدیار گذاشت و از خواست داستانش را هر بار با یکی از این احساسات تعریف کند.
حضور پریناز ایزدیار در این برنامه پربیننده واکنشهای مختلفی را در پی داشت. عدهای از کاربران اجرای این بازیگر در حضور ایرج طهماسب، کارگردان و مجری مشهور سینما و تلویزیون ایران را ستودند و برخی دیگر هم با بیان اینکه ایزدیار قبلا با کارگردانان بزرگی نظیر حسن فتحی همکاری داشته، موفقیت در یک اتود ساده بازیگری را اتفاق قابل توجهی ندانستند.
نقدی منفی
کانال تلگرامی سینما تیک لایف نوشت: جوری تحلیل ارائه دادن راجع به این یک جمله رو با چهار تا حس مختلف گفتن خانم ایزدیار که انگار مرزهای بازیگری جا به جا شده!
هیچ حسی در این چهار تا حس وجود نداشت. همانطور که قبلا تو استوری گفته شده بود، به علت تزریق بوتاکس، اونجور که باید نمیتونه از طریق ابروها و اخم بینشون، حس غم و عصبانیت رو منتقل کنه (البته نه اینکه صرفا ابرو و پیشونی ابزار بازیگر برایانتقال این حس باشه. بیانش خوبه کلا ایزدیار.) حس شادی اینجوری نیست که بین صحبت هات هی بخندی.
حس بیخیالی خوب بود. نبود؟
برخی نظرات انتقادی کاربران
* این چالش مثل همون چالش خندوانه ست و اینکه اجراش خوب نبود، کافی یه سرچ ساده کنی از اجرای خانم خیراندیش یا رامین فر یا پیمان معادی تو خندوانه تا متوجه بشی اجرای خوب و درست حس یعنی چی.
*از این افتضاح و معمولی به پایین انقدر تعریف میکنن.
*یکی از نامزدهای لیستِ بلند بالای چالشِ بازیگرانِ بیاستعداد…
*پریناز بازیگر خوبیه ولی نه اونقدر که رسانه و منتقدا بزرگش کردن.
*حالا من خیلی با اکتش مشکل نداشتم (که داشتم) ولی با مدل داستان گوییش و اینکه واسه چند تا کلمهی خوب و بد میگفت تقلب برسونید مرزهای بیسوادی و کلا جابجا کرد.
*انگار انرژی نمیزاره وگرنه مگه میشه این همون شیرین توی شهرزاد باشه؟!
نقد مثبت
در طرف مثبت ماجرا هم افراد سینمایی و نظرات مخاطبانی هم بود که حضور این بازیگر در مهمونی را تحسین کردند.
سام بهشتی، منتقد سینمایی برای پریناز ایزدیار اینگونه یاداشت نوشت:
اینکه شهامت داشته باشی مهمان اول در مقابل ایرج طهماسب بشینی و اتود ساده بازیگری را سر بلند ازش خارج بشی، خودش بیانگر این نکته است که بازیگر درست و با کیفیتی هستی که ترس از هیچی نداری!
اینو آدمی میگه که خودش در روند تولید است و تا الان هزار تا ناز خریده!
برخی نظرات مثبت کاربران شبکههای اجتماعی درباره حضور این بازیگر در مهمونی
*خانم ایزدیار کلا بینظیره وبا وقار.
*پریناز ایزدیار تو مهمونی چقدر خوب بود.
*ایده بازی که ایرج طهماسب و پریناز ایزدیار کردن درخشان بود. بدون موعظه و حرف اضافه یادآوری کردن یادمون رفته «احساسات» هم داریم و باید ابرازش کنیم. و چه پریناز بینقصی.
از حق هم نگذریم پریناز ایزدیار را میتوان از بهترین بازیگران زن دهه نود سینمای ایران نامید که در آخرین فیلمش «ملاقات خصوصی» یکی از ماندگارترین بازیهای کارنامه هنریاش را ارائه داد.
پروانه «ملاقات خصوصی» در کنار سلما (لتیان)، الهام (متری شیش و نیم)، سوسن (سرخ پوست)، خیری (ویلایی ها)، شیرین (شهرزاد)، لیدا (هت تریک) و سمیه (ابد و یک روز) و… تکمیل کننده پازلی ست در نمایش وجوه متفاوت و پیچیده زنان که نقطه اشتراک آنها عاشق بودن و مصمم بودنشان است و ایزدیار هربار چنان با ظرافت و سادگی این کاراکترها را خلق میکند که گویی سالهاست آنها را میشناسیم.
تضاد میان آنچه در ظاهر از وی میبینیم با آنچه در درونش جاری ست و برجستهسازی این پارادوکس، اوج هنر بازیگری ایزدیار است که بواسطه نگاه گیرا و چشمان نافذش قدرت بازیگری خود را به رخ میکشد.


