به گزارش وقت صبح ، در حالی که آرتام پسر دنیا جهانبخت هنوز به دنیا نیامده صاحب صفحه شخصی و فالوئر میلیونی شد، حال هر روز شاهد بزک دوزکهای مختلف توسط مادرش است که تنها به کسب درآمد و پر کردن انبان خود فکر میکند.
شهرت یا درآمدزایی با کودکان کار اینستاگرامی؟!
جوان نوشت: برخی از مادران جوان به دنبال معروف شدن و رسیدن به شهرت در فضای مجازی هستند و برخی دیگر میخواهند یک صفحه پرطرفدار داشته باشند و از این راه کسب درآمد کنند.
این مادران به دلیل رسیدن به خواستههای خود، هویت کودک را قربانی کرده و برای رسیدن به آنچه که در سر دارند تلاش میکنند.
الی، خانم جوانی است که یک دختر به نام پانیذ دارد. او از زمان به دنیا آمدن پانیذ یک صفحه اینستاگرامی ساخته و عکسها و فیلمهای دخترش را در آن به اشتراک میگذارد.
تعداد دنبالکنندگان این صفحه آنقدر زیاد شده و حدود ۴۵۰ هزار نفر میشود. این در حالی است که لایکهای صفحه گاهی به بیش از یک میلیون نفر هم میرسد و همه اینها یعنی این کودک ۴ساله طرفداران زیادی دارد!
پانیذ لایک میگیرد و دنبالکنندگان صفحه اینستاگرام او، قربان صدقهاش میروند. فیلمهایش هم دست به دست میچرخد، اما به جای اینکه او به دنبال بازیهای کودکانه خود باشد در دنیای مادرش سیر میکند و ذوق لایک گرفتن و به روز کردن صفحه اینستاگرامش را دارد!
همین مسائل باعث شده که پانیذ به جای اینکه طعم بچهگی را بچشد، تمام ژستها، حرکات و حتی صحبت کردن کودکانهاش را فراموش و از بزرگترها الگوبرداری کند و به قول مادرش شیرینزبان باشد!
این روزها پانیذ دیگر نه یک کودک بلکه تبدیل به یک بازیگر شده تا حرفهایی را که مادرش به آن میخندد را به زبان بیاورد!
شاید هم تبدیل به یک مدل تبلیغاتی شده تا با لباسها و ژستهای مختلف عکس بگیرد و برای جذب تبلیغات بیشتر و درآمدزایی تلاش کند. اما در آینده چه بلایی بر سر آینده و هویت پانیذ خواهد آمد؟


