حسن یزدانی از کشتی خداحافظی می‌کند؟

حسن یزدانی هرچقدر هم که کشتی‌گیر خوبی باشد، در سال‌های اخیر نشان داده راه بردن تیلور را بلد نیست و کار سختی پیش‌رو دارد.

حسن یزدانی از کشتی خداحافظی می‌کند؟
کد خبر : ۲۱۸۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
0

 وقت صبح- حسن یزدانی، قهرمان کشتی ایران که با کسب ۹ مدال یکی از پرافتخارترین‌ها در تاریخ این ورزش است، روز‌های عجیب و غریبی را سپری می‌کند.

روز‌هایی که البته هراس و ابهام بزرگی را هم پیش‌روی خود می‌بیند.

او چند روز قبل، کتف مصدومش را به دست جراحان سپرده و آن‌طور که پزشکان تیم ملی گفته‌اند باید پنج ماهی دوران نقاهت را سپری کند.

خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن آن است که یزدانی دقیقا چهار ماه مانده به شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ مهیای بازگشت به تشک کشتی می‌شود.

از آنجا که او کار سختی در المپیک برای کسب مدال طلا دارد، بسیاری از کارشناسان این زمان اندک را برای آمادگی او ناکافی می‌دانند.

خیلی‌ها هم برای اینکه حسن یزدانی با توجه به این مصدومیت مزمن دل از پاداش بازی‌های آسیایی نکنده و راهی هانگژو شده، او را مورد سرزنش قرار می‌دهند.

یزدانی در رقابت‌های جهانی بلگراد در فینال برابر دیوید تیلور ضربه‌فنی شد، ولی پس از آن به جای آنکه تصمیم به رفع مصدومیت بگیرد، راهی بازی‌های ساده آسیایی شده تا با کسب مدال طلا بتواند پاداش آن رقابت‌ها را به دست بیاورد.

یزدانی طلایی شد و یک‌میلیارد‌و ۷۰۰ میلیون تومان از دو نهاد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پاداش گرفت.

او البته هزار یورو از کمیته و صد میلیون تومان هم از شهرداری در ادامه مسیر پاداش گرفت تا در مجموع نزدیک به دو میلیارد تومان به حسابش واریز شود.

اگرچه انتظار می‌رفت یزدانی به وضعیت سلامتی‌اش بیشتر توجه کند، ولی تعدادی با برشمردن اختلاف فاحش دستمزد‌ها در بین بازیکنان فوتبال و سایر ورزشکاران، خاصه کشتی‌گیران، به حسن یزدانی حق دادند که برای این رقم، عمل جراحی کتفش را به عقب بیندازد.

حالا اگرچه سرزنش‌کردن یزدانی برای این اقدام کاری رایج شده، ولی خطر بزرگی در کمین این قهرمان ایرانی است.

خطری که علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به آن اشاره و به صورت تلویحی این نگرانی را در بین علاقه‌مندان به وجود آورده که ممکن است یزدانی مجبور شود برای همیشه از دنیای کشتی خداحافظی کند.

حسن یزدانی ممکن است پس از عمل جراحی به این نتیجه برسد که شانسی برای مسابقه‌دادن با رقبای گردن‌کلفت دنیا نداشته باشد، ولی تمایلی هم به خداحافظی رسمی از دنیای کشتی نشان ندهد؛

 درواقع کم نیستند کارشناسانی که می‌گویند با توجه به سبک کشتی کامران قاسم‌پور، او در صورت حضور در این وزن شانس زیادی برای شکست‌دادن دیوید تیلور دارد.

حسن یزدانی هرچقدر هم که کشتی‌گیر خوبی باشد، در سال‌های اخیر نشان داده راه بردن تیلور را بلد نیست و کار سختی پیش‌رو دارد. 

منبع: شرق

۰
ارسال نظر